Koryto světového panelového průmyslu dorazilo. Jak strávíme tuto zimu?

"Hrozí, že cena panelu klesá, hrozné, téměř celé odvětví stále ztrácí peníze." To je analytik se zaměřením na odvětví panelů řekl, aby mikro-sítě.

Při pohledu na výkonnost různých výrobců v první polovině roku 2019 a výkonnost výrobců v "panelech z tekutých krystalů" v posledních několika letech vstoupil světový panelový průmysl do drsné zimy. Zjistili jsme, že světový průmysl polovodičových zobrazovacích panelů se postupně mění na nový vzorec v rámci trendu celosvětového přenosu, změny technologických tras a koncentrace zaměřené na měřítko.

Většina výrobců panelů v posledních dvou letech samozřejmě čelí nadměrné kapacitě, klesajícím cenám a ztrátě peněz. Jak se nám podaří zimovat? I v této situaci je proměnit krizi v příležitost a vytvořit výhodu cyklu za naši pozornost.

Dilema průmyslového odvětví: nadměrná nabídka nebo bude pokračovat

Li Dongsheng, předseda TCL Group, uvedl na srpnovém setkání výměny výkonu: „Globální průmysl zobrazovacích panelů bude mít dvouleté nebo tříleté období nízkého údolí a průmyslová koncentrace se zvýší. Fúze a akvizice v tomto odvětví jsou nevyhnutelné.“

Od roku 2017 cena průmyslových produktů zobrazovacích panelů klesá. Odvětví se domnívá, že ceny panelů klesly, zejména v důsledku nadměrné kapacity a nadměrné nabídky. Jako příklad uvedeme BOE, dva ze tří hlavních segmentů podnikání dosáhly růstu, s poklesem pouze komponent displeje a senzorů. BOE uvedla, že celkový růst trhu zobrazovacích zařízení byl nižší, než se očekávalo, a nabídka převyšovala poptávku.

Cena zobrazovacích panelů ve skutečnosti v posledních dvou letech klesala. Hlavním důvodem je, že investice do domácích výrobních linek v posledních letech vzrostly. Ačkoli má panelový panel velký potenciál, poptávka na trhu po nových formách, jako jsou skládací a zakřivené obrazovky, roste, ale tradice je, že LCD panel se výrazně zmenšil, takže kapacita továrny na panely se rozšířila nebo dokonce překročila, což je hlavním důvodem poklesu ceny.

Zaměstnanci výrobní linky BOE reportérovi řekli: „Po zahájení výrobní linky není dobré zastavit nebo snížit výrobu.“ Je tomu tak proto, že jakmile je výroba zastavena, existuje možnost, že ztráta bude vyšší než nadměrná kapacita.

Pro budoucí trhy jsou výrobci panelů většinou opatrní. Lze očekávat celkový růst trhu zobrazovacích zařízení za dva roky, situace nadměrného zásobování je zatím hlavním tónem, který je rovněž určen k tomu, aby ukázal, že cena panelu stále klesá, je skvělá příležitost. Někteří zasvěcenci však také uvedli, že tržní segment zobrazovacích panelů se již vaří a tempo růstu se začíná objevovat. Vyhlídka na inovační trh je velmi slibná.

Zisky průmyslu mají „potápění“, zastavení výroby a snížení produkce

V první polovině roku 2019 lze říci, že pro výrobce panelů je to výzva. Jako příklad vezmeme TV panely velké velikosti, světový průmysl panelů TV čelí potížím. Sigmaintell poukázal na to, že výrobní kapacita panelů udržuje rychlý růst, nabídka a poptávka jsou vážně mimo rovnováhu, ceny panelů se zrychlily a operace a ziskovost výrobců čelí vážným výzvám.

Při poklesu ceny panelů velkých rozměrů utrpěli hlavní výrobci panelů v polovině roku 2019 ztráty, včetně jihokorejských Samsungů a LG a tchajwanských AUO a Innoluxu.

Na bezútěšném obrazu pokračujícího poklesu cen hlavních panelů byla v minulém měsíci jedna po druhé odhalena pololetní zpráva hlavních světových výrobců panelů za rok 2019. Ať už se jedná o jihokorejské společnosti Samsung a LG nebo tchajwanské AUO a Innolux, všichni utrpěli ve svých pololetních zprávách ztráty.

Výnosy společnosti Samsung za první čtvrtletí dosáhly 52,4 bilionu dolarů (asi 45,18 miliard USD), meziročně o 13,5% méně; čistý zisk byl 5,04 bilionu wonů (asi 4,35 miliardy amerických dolarů), meziročně o 56,9% méně, důvodem je důležitý tah grafického podnikání. Podnik Samsung Display Panel se v prvním čtvrtletí propadl ztrátám kvůli poklesu poptávky po flexibilních obrazovkách a nárůstu trhu pro velké displeje.

Ve druhém čtvrtletí roku 2019 klesla společnost LG Display o tržby společnosti LG Display o 5% na 535,3 miliardy wonů (asi 4,56 miliardy amerických dolarů) a její provozní ztráta byla 369 miliard wonů (228 miliard wonů ve druhém čtvrtletí 2018).

Konsolidovaný příjem AUO za září činil 23,87 miliard juanů (NT $), což je pokles o 1,1% od srpna a 13% pokles oproti stejnému období loňského roku. Konsolidovaný příjem za třetí čtvrtletí činil 70,05 miliard USD, což bylo stejné jako ve druhém čtvrtletí a pokles o 13,6% oproti stejnému období loňského roku. Předseda AUO Peng Shuanglang jednou řekl, že míra využití kapacity společnosti bude upravena ve třetím čtvrtletí, zejména na základě dvou faktorů, jedním je tržní poptávka a druhým je to, zda cena panelu udržuje dostatečně zdravou úroveň.

Konsolidované tržby společnosti Innolux v září činily 21,7 miliard USD (přibližně RMB5,028 miliard), což je nárůst o 3,1% od srpna, ale pokles o 11% oproti stejnému období loňského roku. Samointegrace a příjmy ve třetím čtvrtletí činily 63,3 miliard USD (přibližně 14,669 miliard RMB), což je pokles o 14,4% oproti stejnému období loňského roku a nárůst o 0,2% od druhého čtvrtletí.

Při zpětném pohledu na finanční výsledky za poslední tři čtvrtletí se jedná o čtvrtý po sobě následující čtvrtletí od roku 2018, kdy tchajwanští výrobci utrpěli ztráty za dva po sobě jdoucí čtvrtletí a korejští výrobci za dva po sobě následující čtvrtletí.

Ačkoli jsme viděli korejské a tchajwanské výrobce, jak se snaží tuto ztrátu zvrátit neustálým zvyšováním investic do výzkumu a vývoje, kapitálových výdajů a vyspělých produktů, zdá se, že to má malý účinek.

Provozní zisková marže společnosti Samsung Electronics 2019 v Jižní Koreji se v první polovině letošního roku snížila na -2,4%. Je to již třetí rok po Q1 v roce 2016, společnost Samsung Electronics Panel opět utrpěla obrovské ztráty.

Protože velkoformátové panely mají i nadále sílu výrobců na pevnině, válka o ceny panelů v této oblasti byla stále silnější. Továrna na výrobu panelů utrpěla ztráty a mnoho výrobců musí od září zahájit snižování výroby nebo zavírat některé výrobní linky.

Podle příslušných zdrojů výzkumného ústavu je od července v Číně uzavřena linka 8,5 generace Samsung o kapacitě 120 K / měsíc v Jižní Koreji. V posledních letech se plánuje také uzavření korejského velkého LGD, který do OLED investoval značné prostředky. Zastavila se velká kapacita výroby LCD panelů v Koreji.

Wang Jingyi, vedoucí výzkumu v TrendForce, zdůraznil, že toto přizpůsobení kapacity vlnových panelů je pro korejské výrobce panelů nejpříznivější. Mezi nimi byl Samsung Display (SDC) zasažen poptávkou po nákupu televizních panelů ve čtvrtém čtvrtletí značky a v září a říjnu byla významně snížena kapacita 7. generace a 8,5 generace v Jižní Koreji. Očekává se, že se zredukuje linie výroby v září a 7. říjnu. Více než 50%, 8,5 generace linka je asi 3 ~ 40%.

AUO začalo od září snižovat 8A (8,5 generační linie) a 6B (6. generace). 8A je ovlivněna hlavně cenou a poptávkou 55palcového panelu. Odhaduje se, že ve čtvrtém čtvrtletí je to jen asi 50%. . 6B je pokles o 65 palců a očekává se, že se ve čtvrtém čtvrtletí sníží o 20%.

Huaxing Optoelectronics (CSOT) obnovuje stroj pro T2 (8,5. Generace), takže od začátku září do konce roku se očekává pokles filmu T2 o 20%. Linka BOE Hefei 10.5 a řada Rainbow Optoelectronics (CHOT) 8.6 se od konce roku také snížily asi o 20%. Továrna na výrobu panelů společnosti Guangzhou Sharp 10,5 generace také letos pozastavila plány výroby kvůli špatným podmínkám na televizním trhu.

Vzhledem k tomu, že korejská továrna panelů letos uzavřela velký počet výrobních linek, kapacita nové továrny čínské továrny panelů se nadále otevírala. Po dlouhém období čínští výrobci panelů zvýšili své investice do velkoformátového skla na 42,3%. Rok se přiblíží 50%.

Vzhledem k rostoucí výrobní kapacitě velkých panelů domácích LCD panelů, jako jsou BOE a Huaxing Optoelektronika, a poptávka na trhu není vysoká, mohou pouze chytře snížit ceny, aby se chopili trhu. Přestože není schopen uniknout dopadům poklesu průmyslu, v pololetní zprávě za rok 2019, která oznámila společnost Huaxing Optoelektronika, Tianma a BOE, čistý zisk klesl, ale to souvisí s jihokorejskými společnostmi Samsung, LGD, Japan Sharp, Taiwan Innolux, AUO a další panely. Ve srovnání se ztrátami továrny jsou tuzemští výrobci pevniny stále v dobrém stavu.

Jak strávit zimu?

Po desetiletích vývoje prošel světový průmysl zobrazovacích panelů velkými změnami. V současné době se odvětví výroby panelů přesouvá na pevninskou Čínu. Věřím, že Čína se v budoucnu stane hlavním městem v odvětví panelů.

Podle předpovědních údajů IHS bude v příštích pěti letech roční složená míra růstu globální oblasti panelů snížena na 5%. Mezi nimi patří TCL Huaxing a BOE, přední podniky v pevninské Číně, mezi 17% a 11%.

S 11-generační řadou dvou pevninských mocností uvedených do výroby budou pevninští čínští výrobci nadále konsolidovat hlas globálního LCD panelu a nadále soutěžit s korejskými výrobci, pokud jde o rozsah a technologii.

Poté, co výrobci pozemních panelů přidali řadu 10,5 generace, korejští výrobci panelů postupně přesunuli své zaměření na OLED a Micro LED; Tchajwanští výrobci panelů nebyli schopni investovat do OLED a v budoucnu budou sázet na Micro LED; Japonští výrobci panelů, kteří se drželi LCD displeje, jsou velmi pasivní a postupně jsou marginalizováni.

Podle zprávy korejských médií Business Korea se rozvoj zobrazovacího průmyslu postupně zhoršuje a situace nadměrné nabídky je stále výraznější. Za účelem vyřešení tohoto problému se LG Display a Samsung Display, dva hlavní korejští výrobci, snaží řešit tyto problémy prostřednictvím investic.

Společnost Samsung Display 10. října oznámila, že má portfolio až 13,1 bilionu dolarů, neboli asi 11 miliard dolarů, na vybudování výrobní linky QD-OLED ve své továrně v Chungcheongnam-do. Přestože společnost Samsung ukazuje, že trh pro malé a střední OLED panely používané v chytrých telefonech představuje více než 90% podílu na trhu, s negativním růstem trhu smartphonů a úsilím čínských výrobců na tomto trhu, Samsung dychtí po najít nové zdroje zisku.

Vzhledem k perspektivnímu rozvržení korejských a tchajwanských tvůrců panelů jsou výrobci panelů dobře připraveni. Výrobci pozemních panelů značně investovali do malých a středních AMOLED a některé výrobní linky byly sériově vyráběny. Například se očekává, že výrobní linka Wuhan Huaxing 6-generace flexibilní AMOLED bude sériově vyráběna ve čtvrtém čtvrtletí roku 2019 a rychle dohání tempo korejských výrobců.

U velkoformátových AMOLEDů se výrobci panelů na pevnině snaží přeskočit technologickou cestu WOLED a přímo tlačit na tisk OLED, aby mohli konkurovat korejským výrobcům na velkém trhu OLED. Na Micro LED jsou výrobci na pevnině ušetřeni stejně, protože pokud nebude nové technologické uspořádání, jako je Micro LED, bráno vážně, výhody průmyslu LCD panelů akumulované výrobci na pevnině pravděpodobně přestanou existovat.

V případě, že světoví výrobci panelů vstupují do tvrdé konkurence, v důsledku zpomalení růstu trhu elektroniky spotřebních aplikací je výrobní kapacita panelů ukončena a průmysl je zachycen v konkurenčním cyklu za nízké ceny. Viděli jsme, že korejští výrobci, jako jsou Samsung a LGD, přišli o peníze a opustili původní výrobní linku LCD LCD, aby přešli na nové technologie, jako je OLED. Bývalý tchajwanský tvůrce panelů CPT byl zrušen a je na pokraji bankrotu; hlavní dodavatel panelu iPhone One JDI přišel o peníze v řadě a musel investovat do OLED externí zdroje.

Když se podíváme zpět na historický pokles průmyslu, většina z nich bude mít vliv na strukturu odvětví a je třeba zvážit všechny výrobce. Nyní je odvětví panelů uprostřed rozporu mezi střednědobou a dlouhodobou poptávkou a kapacitou krátkodobé poptávky, což také stanoví základní styl odvětví panelů po dobu nejméně dvou let.

Jak strávit tuto zimu? Li Dongsheng, předseda TCL, řekl novinářům: „Protiopatření společnosti Huaxing Optoelectronics v tomto roce jsou„ konečná účinnost, náklady, přežití, inovace, vývoj a vývoj “, tato dvě opatření.“

Výhoda čínských společností spočívá v nákladech na efektivitu. Abychom dosáhli tohoto extrému, musíme přežít. Transformační a inovační rozvoj se týká optimalizace procesů, technologických inovací, od domácího vývoje po zámořské trhy a otevírání nových obchodních oblastí. Nové podniky, jako jsou komerční displeje, povedou k rychlejšímu růstu rozsahu.

Po rozdělení skupiny TCL v první polovině roku nahromadila společnost Huaxing Optoelectronics technologii a zkušenosti. Současně se společnost Huaxing Optoelectronics stala čtvrtým největším dodavatelem panelů LCD TV na světě. S jedinou generací řady Shenzhen s plnou produkcí na konci roku bude v druhé polovině tohoto odvětví pořadí „Podívejte se na dva.“

Průmysl předpovídá, že flexibilní OLED obrazovky budou rychle růst, takže v posledních letech Čína a Jižní Korea zvýšily své investice do flexibilních panelů AMOLED. V posledních dvou letech pocházelo z pevninské Číny 50% celosvětové flexibilní výrobní kapacity AMOLED. IHS Markit předpovídá, že prodej OLED panelů dosáhne 20,7 miliard USD v roce 2019 a očekává se, že podíl na trhu smartphonů poprvé překročí TFT-LCD, dosáhne 50,7% a podíl na trhu dosáhne v roce 2025 73%.

Pozice OLED na trhu panelů chytrých telefonů stále roste a výrobcům panelů přináší nové příležitosti. Panel OLED chytrých telefonů Samsung byl původně omezen na vlastní použití, ale od roku 2015 začaly domácí mobilní telefony, jako jsou vivo a OPPO, dovážet OLED ve velkém množství, což dále rozšířilo OLED na trhu chytrých telefonů.

Současně domácí výrobci panelů začali značně investovat do výrobních linek OLED panelů. Dosud bylo v Číně více než 15 linek na výrobu panelů OLED a některé z nich byly ve velkovýrobě.

Globální malá a středně velká plánovací kapacita OLED je velmi velká a panel OLED má výhody tenkého a lehkého, vysokého barevného gamutu, vysoké technologické integrace, flexibility atd. V posledních dvou nebo třech letech téměř všechny mobilní telefony výrobci zavedli OLED panely a vývojový trend OLED panelů vzkvétá. Proto se pro výrobce panelů stalo novým směrem zkoumání nových oblastí a hledání technologických inovací.

Na rozdíl od cesty vyvinuté společností Huaxing Optoelectronics je BOE způsob, jak využít měřítka výrobních kapacit. Díky podpoře domácího kapitálu Číny a rozvoji zpracovatelského průmyslu v posledních několika letech se talent, technologie a výrobní kapacita v Číně rychle koncentrují. V první polovině roku má světový průmysl v Číně pouze tři vedoucí představitele panelů, aby mohl nadále dosahovat zisků. Očekává se, že se tento trend v budoucnu dále posílí.

Ačkoli je průmysl panelů v útlumu, lze vidět, že BOE nezastavil tempo rozšiřování kapacit a nezvýšil své investice do flexibilních AMOLED. Pod vlivem měřítka BOE odolává tlakovému zisku poklesu průmyslu a udržuje určitou ziskovost. Po několika letech rychlé expanze si společnost vybudovala celosvětové vedoucí postavení v oblasti televizních aplikací, IT aplikací a aplikací mobilních zařízení.

5G Opportunity, 8K HD Application

Během období IFA předseda TCL Li Dongsheng řekl vnějšímu světu: „Je obtížné posoudit, zda se globální průmysl panelů v příštím roce zlepší, protože existují proměnné. Nyní značná část odvětví panelů ztrácí peníze a některé méně konkurenceschopné kapacita bude stažena. Z hlediska poptávky se zvýšil počet scénářů aplikace zobrazení. Kromě použití v domácnosti existují i ​​komerční displeje. V posledních několika letech se čínský trh Shangxian zvýšil o více než 30% ročně. ““

Je nepopiratelné, že až bude možné ukončit koryto celého panelu celého odvětví, není stanoveno žádné pevné číslo, ale i když je to tak obtížné, hráči v terénu, zejména přední čínské podniky v pevninské oblasti, se určitě nevzdají, budou se moci využít tohoto odvětví. Krize se rozšířila proti trendu a chopila se důležitého postavení další fáze.

Zaprvé, průmysl polovodičových displejů je ztělesněním síly národní vědy a technologie a stal se výrazem síly na národní úrovni. Za druhé, v budoucím průmyslovém uspořádání AIOT a 5G je aplikace zobrazení displeje dlouhodobou a nepřetržitou poptávkou, která bude i nadále růst, jako je flexibilita. Mnoho technologických inovací produktů, jako je skládací, průhledný displej a displej blízkého oka, se právě připravují.

S cílem „projít“ cyklický pokles v odvětví panelů a vyhnout se závislosti na jediném podniku spustila společnost BOE Internet of Things jako rozvíjející se rozvojové podnikání s cílem nalézt nové body růstu; zatímco TCL se vydává cestou „financování polovodičového průmyslu“ prostřednictvím investic. Banky, jako je Shanghai Bank a Ningde Times, zvýšily své příjmy a rizika.

Ačkoli se růst chytrých telefonů v posledních dvou letech zpomalil, malá a střední továrna na panely

E-mailem: Info@ariat-tech.comHK TEL: +00 852-30501966PŘIDAT: Rm 2703 27F Ho King Comm Center 2-16,
Fa Yuen St MongKok Kowloon, Hongkong.